Jóga a relaxace

Jóga mi umožňuje dobít energii. Není pouhým cvičením, ale životní filozofií. Absolvovala jsem akreditovaný kurz pro učitele jógy v indickém Rišikéši a Underground Yoga School Dalibora Štědronského. Na svých lekcích propojuji dynamické formy cvičení s prvky klasické hatha yogy. Vedu své žáky k pozornosti, vnímání vlastního těla, propojení dechu a pohybu a k pravidelné praxi.

Jógu striktně odděluji od terapie – každý by měl mít možnost si zvolit vlastní cestu.

Aktuálně neprobíhají žádné skupinové lekce. Nabízím individuální výuku jógy a meditace a kurzy pro kolektivy na objednávku.

INDIVIDUÁLNÍ HODINY JÓGY

Probíhají v místě a čase dle domluvy. Mohou se jich účastnit až 3 studenti. Individuální praxe je v tradici jógy prazákladem. Každý člověk je jiný. Individuální lekce umožňuje uzpůsobit cvičení vašim potřebám a požadavkům tak, abyste se mohli posléze věnovat józe sami doma. Cílem jógy není lámání rekordů v ohebnosti, ale poznávání a využívání možností vlastního těla. To umožňují individuální lekce zdaleka nejlépe.

INDIVIDUÁLNÍ LEKCE MEDITACE A RELAXACE

Meditace je vyšším stupněm jógové praxe. Cílem je celkové zklidnění a zvýšení vnímavosti. To umožňuje člověku vést plnější a celkově spokojenější život. Schopnost zvládat stres podporuje fyzické zdraví, protože mnohé choroby ze stresu pramení. Vyučuji tradiční metody relaxace (např. yoga nidra, trataka, meditace tonglen) i další relaxační metody, jakými jsou focusing, autogenní trénink nebo aktivní imaginace.

Časté otázky klientů o józe

  1. Co si mám vzít s sebou?
    Nepotřebujete s sebou nic kromě pohodlného, spíše volnějšího oblečení a tenké podložky. Na hodinu relaxace doporučuji přibalit svetr, deku a tlusté ponožky. Před hodinou nejezte, pijte střídmě. Nepije se ani v průběhu jógové praxe.
  2. Mohu přijít, i když jsem začátečník?
    Samozřejmě. Jen pokud se necítíte fit (nachlazení apod.), hodinu raději vynechejte. Meditační techniky nejsou vhodné pro osoby v akutní fází psychické krize či trpící psychotickými stavy.
  3. Mám problémy se zády, kolenem, ramenem… Je pro mě jóga vhodná?
    Pokud nejde o akutní poranění, můžete přijít. Cvičení lze vždy uzpůsobit individuálním dispozicím. Bude fajn, pokud dorazíte s předstihem, abyste mi o svých potřebách stihli povědět. Není příliš vhodné cvičit v průběhu menstruace - jestliže přesto cvičit chcete, zvolte jemnou, nikoli dynamickou formu jógy.
Máte jiné otázky? Napište mi!